الکترونیک آرتز فروش بازی های فیفا سال های پیش را متوقف و بازی ها را حذف کرد

به گزارش مجله سرگرمی، در آستانه عرضه جدیدترین بازی فوتبالی شرکت الکترونیک آرتز که سال جاری قرار است با نام متفاوت EA Sports FC 24 عرضه گردد، این شرکت تمامی بازی های قبلی فیفا (FIFA) را از فروشگاه های دیجیتال استیم، ایکس باکس و پلی استیشن حذف نموده است.

الکترونیک آرتز فروش بازی های فیفا سال های پیش را متوقف و بازی ها را حذف کرد

این اتفاق بدون هشدار قبلی رخ داد اما به سرعت به وسیله بازیکنان شناسایی و به وسیله سایت Polygon تأیید شد. در فروشگاه دیجیتال ایکس باکس، عناوین قدیمی مانند فیفا 14 هنوز حضور دارند اما در صفحه آن ها عبارت در حال حاضر در دسترس نیست نوشته شده است. فیفا 23 هنوز یک صفحه در استیم دارد که در آن نوشته شده است: به درخواست ناشر بازی EA SPORTS FIFA 23 از فروشگاه استیم حذف شده است و در جستجو ظاهر نخواهد شد. و در همان صفحه گزینه ای برای خرید EA Sports FC 24 وجود دارد.

با این حال، به نظر می رسد که فیفا 22 و فیفا 23 هنوز هم به عنوان بخشی از اشتراک EA Play در دسترس هستند که در سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس آلتیمیت هم گنجانده شده است و البته، FIFA Points هم هنوز هم برای خرید در سراسر فروشگاه ها در دسترس است تا در حالت آلتیمیت تیم این بازی ها هزینه گردد.

حذف این بازی ها احتمالاً به علت مسائل مربوط به صدور مجوز و حق انتشار نام فیفا بوده است. شرکت EA پس از 30 سال همکاری با نهاد حاکم بر فوتبال دنیا یعنی فیفا، از این نهاد جدا شد و حالا به تنهایی به توسعه بازی ورزشی فوتبالی خود ادامه می دهد و در اولین کوشش سری فوتبال خود را با نام EA Sports FC عرضه می نماید. انتها قرارداد EA با فیفا احتمالاً به این معنی است که این شرکت حق فروش بازی های قبلی تحت نام فیفا را از دست داده است.

حتی اگر این گونه باشد، EA آن قدرها هم ناراحت نخواهد شد که مجبور گردد بازی های فیفا را از فروشگاه های دیجتال حذف کند. محبوبیت بالای این سری باعث شده تا تغییر نام آن به یک چالش تبدیل گردد؛ حذف تمام بازی های فیفا از نتایج جستجو، احتمالاً باعث بیشترشدن توجه ها به سمت EA Sports FC 24 خواهد شد و آن را به صدر جستجوها می برد که همین می تواند برترین ابزار برای تثبیت و شناخته شدن نام تازه این بازی باشد.

شرکت الکترونیک آرتز هنوز واکنشی به این موضوع نداشته است.

جالب خواهد بود که ببینیم بازار بازی های دست دوم چگونه به این اتفاق واکنش نشان می دهد. بازی های ورزشی که سالیانه عرضه می شوند، معمولاً پس از جایگزینی با آخرین نسخه، ارزش خود را به سرعت از دست می دهند اما در دسترس نبودن کامل بازی های قبلی فیفا به صورت دیجیتالی ممکن است باعث تحرکات بیشتری در بازار بازی های دست دوم ایجاد کند.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 تیر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164565

به "الکترونیک آرتز فروش بازی های فیفا سال های پیش را متوقف و بازی ها را حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکترونیک آرتز فروش بازی های فیفا سال های پیش را متوقف و بازی ها را حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید