خبرنگاران بیمه عمر با قرنطینه خانگی

به گزارش مجله سرگرمی، یزد- خبرنگاران - بهترین راه پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا به اعتقاد کارشناسان بهداشت و درمان، قرنطینه خانگی است، با توجه به مسوولیت اجتماعی که شهروندان برای سلامتی خود دارند در صورت عمل به آن زنجیره بیماری در آینده نزدیک قطع می گردد.

خبرنگاران بیمه عمر با قرنطینه خانگی

ویروس کرونا، نوع جدیدی از ویروس هاست که به آن کووید 19 گفته می گردد، اولین بار در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین شناسایی شد و با شیوع آن در سایر نقاط دنیا از جمله در ایران لزوم رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه برای مقابله با آن اهمیت بیشتری پیدا کرد.

در شرایطی که شمار مبتلایان و فوتی ها با شیب تند در حال حرکت است، بهترین توصیه و تنها راه چاره موجود و پیشنهادی مسوولان وزارت بهداشت، ماند در خانه ماندن است، چون این بیماری دارو و واکسن ندارد و کس هم از آن در امان نیست.

ویروسی که با کوچک ترین بی احتیاطی به افراد سرایت می نماید ، زندگی فردی و خانوادگی افراد را به خطر می اندازد.

قرنطینه خانگی را می توان نوعی مسوولیت پذیری مردم دانست؛ ما نه فقط در برابر خود، بلکه در برابر دیگران هم مسوول هستیم و نباید با بی تفاوتی جان دیگران را به خطر اندازیم.

پویش های مختلفی با انگیزه در خانه ماندن در 21 شهر و تعدادی از روستاهای استان یزد ایجاد شد و مصوبه تعطیلی بازار هم تا 15 فرودین به همه صنوف ابلاغ شد.

متاسفانه این روزها تعدادی از شهروندان در گوشه و کنار شهرها در حال گشت و گذر و خرید اقلام غیرضروری هستند و البته بعضی واحدهای صنفی هم بدون توجه به تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اصطلاحا با چراغ خاموش فعالیت می نمایند.

رفتار بعضی افراد در این روزهای سخت داستان های مختلفی را در اذهان تداعی می نماید در هر حال جامعه به سان کشتی است، سرنشینان آن تا حدی آزادی دارند که موجب هلاک دیگران نشوند.

بیمه سلامتی با قرنطینه خانگی

یک شهروند یزدی در گفت و گو با گزارشگر خبرنگاران از مردم خواست برای سلامتی خود و خانواده ها به قرنطینه خانگی مورد تاکید کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه و به آن پناه ببرند.

حسین حسینی افزود: این روزها باید از دید و بازدید و حضور در منزل اقوام صرف نظر کرد، زیرا احتمال ناقل بیماری در افراد به ظاهر سالم هم وجود دارد.

وی ادعا کرد: اعضای خانواده اش یک ماه است از منزل خارج نشدند و شخصا مایحتاج خانواده را با رعایت نکات بهداشتی تهیه می نماید و سعی هم دارد ، کمتر در شهر تردد کند.

همچنین از علی فاطمی دیگر شهروند یزدی که در خیابان امام خمینی(ره) حضور داشت، پرسیدم، آیا از طرح قرنطینه خانگی اطلاع دارد؟، در پاسخ گفت، در جریان راه های سرایت و انتقال بیماری کرونا واقع شده است و برای تهیه چند قلم کالای ضروری از منزل بیرون آمد.

وی توضیح داد: 100 درصد به قرنطینه خانگی برای حفظ سلامتی اعضای پنج نفری خانواده اش و دیگران معتقد است، و برای پیشگیری هم در شبکه های مجازی خانوادگی پذیرایی از مهمانان را به خاتمه طرح مبارزه با ویروس کرونا موکول کرد.

به گفته این جوان ورزشکار یزدی ، اگر همه در خانه بمانند ،قطعا زنجیره ویروس قطع می گردد و از شهروندان هم عاجزانه خواست با حضور در خانه خانواده خود را در برابر این بیماری بیمه نمایند.

جدی دریافت مسوولیت اجتماعی

همچنین زهرا دهقانی با بیان اینکه همه در مهار کرونا مسوولیت داریم، افزود: شهروندان نباید نسبت به انجام مسوولیت اجتماعی خود در چارچوب منافع ملی بی تفاوت باشند.

وی از یزدی ها خواست با پیوستن به پویش در خانه می مانیم در برابر دیگران احساس مسوولیت نمایند و با یاری هم کرونا را شکست دهیم.

وی با اشاره به اهمیت قرنطینه خانگی آن را راه چارهی برای تقویت روحیه مدافعان حبهه سلامت برشمرد زیرا همه از سرنشینان یک کشتی هستیم.

همچنین به دلیل شیوع کرونا بعضی جوانان با تصور غلط که الکل صنعتی و یا دست ساز تقلبی برای حفظ سلامتی در برابر این ویروس موثر است، اقدام به مصرف آن کردند .

بر اساس این باور غلط 35 نفر در یزد از 23 اسفند 98 تا به امروز مسموم شدند، که از این تعداد پنج نفر فوت کردند، 2 تن هم دچار مرگ مغزی شدند و سه نفر هم بینایی خود را از دست دادند.

متاسفانه همه این افراد کمتر از 30 دارند و با نادیده دریافت ارزش های دینی که در میان مردم استان قوی است، فریب افراد سودجو را خوردند و هزینه بالایی را به اقتصاد خانواده و شبکه بهداشت و درمان یزد در این شرایط سخت مالی تحمیل کردند.

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد دوشنبه شب به خبرنگاران گفته بود: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 776 نفر در استان به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد 51 نفر مربوط به 24 ساعت گذشته است .

ابراهیم سلمانی افزد: از مجموع موارد مثبت بیماری 371 مورد در شهرستان یزد، 168 مورد در اردکان، 165 مورد در میبد و 21 مورد هم مربوط به ابرکوه است و بقیه موارد قطعی مربوط به شهرستان مهریز، بافق، بهاباد، اشکذر، تفت و خاتم است.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری 2 هزار و 276 نفر با علایم تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند که 76 نفر فوت کردند.

کرونا نخستین بار در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از170 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی با مشارکت شهروندان و با راه چارههای ساده مانند شست و شوی مکرر دست ها با آب صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79200

به "خبرنگاران بیمه عمر با قرنطینه خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمه عمر با قرنطینه خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید